Wat ga je doen als E-commerce Supply Chain Coördinator (3PL) bij Intergamma?
Intergamma is hét bedrijf achter de DIY-formules GAMMA en Karwei. De in totaal zo’n 400 bouwmarkten in België en Nederland én de succesvolle webshops maken Intergamma marktleider in de doe-het-zelfmarkt in de BeNeLux. Met ruim 10.000 betrokken medewerkers realiseert deze omni-channel marktleider jaarlijks bijna 2 miljard euro omzet. En daar eindigt de ambitie niet: De organisatie blijft stevig inzetten op duurzame, toekomstbestendige dienstverlening en streeft ernaar hét favoriete adres te zijn in de huis- en tuinmarkt met als doel om klanten te helpen met échte oplossingen, zodat zij van hun huis een echt thuis kunnen maken.
De grote volumes, een breed en divers assortiment, het grote aantal fysieke winkels verspreid over een groot geografisch gebied en de, nog steeds groeiende, online kanalen zorgen voor een dynamische Supply Chain die zich continu aanpast aan de nieuwe werkelijkheid. De professionals binnen de afdeling streven er samen naar om de werkprocessen te verbeteren, optimaliseren en er wordt gestreefd naar de beste fulfilment oplossingen. Hier komt een nodige dosis creativiteit en probleemoplossend vermogen bij kijken. Door de groei van de afgelopen jaren, wordt er sinds vorig jaar gewerkt met een geautomatiseerd warehouse (Autostore).
Om het Supply Chain team te komen versterken en een belangrijke bijdrage te leveren aan het succes van Intergamma is Objeqtive op zoek naar een
E-commerce Supply Chain Coördinator (3PL)
Voor inmiddels meer dan 35.000 artikelen bij GAMMA en Karwei geldt: “Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis”. Als e-commerce Supply Chain Coördinator ben jij verantwoordelijk voor een goed en efficiënt verloop van de leveringen aan de consumenten vanuit het e-commerce distributiecentrum in Antwerpen. In deze rol rapporteer je aan de Manager Logistics en werk je samen met zes collega's binnen het e-commerce Supply Chain team. Het doel van dit team is het versterken en verbeteren van de huidige logistieke processen. Verstoringen in de leveringen dienen voorkomen te worden door tijdige coördinatie en communicatie met alle betrokkenen. Buiten de dagelijkse terugkerende activiteiten ben jij continu op zoek naar verbetering van de huidige processen. Waarom wordt er in twee dozen geleverd terwijl het in één past en is het zinvol om een kleinere verzenddoos toe te voegen? Jij benoemt en voert concrete acties uit om continu te kunnen verbeteren.
Een greep uit jouw verantwoordelijkheden:
- Voorkomen van verstoringen in leveringen door tijdige coördinatie en communicatie met alle betrokkenen (intern en extern).
- Aansturing van en afstemming met de logistiek dienstverlener, transportdiensten en leveranciers op basis van forecasting, KPI’s, contractafspraken en commerciële ontwikkelingen.
- In staat zijn om sterke relaties op te bouwen (stakeholdermanagement), ook bij een kritische houding van leveranciers en/of de logistiek dienstverlener.
- Denken in processen, waarbij verbeterpunten vanuit het oogpunt van Supply Chain Management worden geïdentificeerd, ter tafel worden gebracht, geïnitieerd en gerealiseerd.
- Benoemen en uitvoeren van concrete acties om ervoor te zorgen dat leveringen op tijd arriveren, en waarborgen dat bij eventuele vertragingen de volgende keer wel op tijd wordt geleverd.
- Over processen heen kijken en het logistieke totaalplaatje overzien rondom leveringen aan consumenten, waarbij je het eerste aanspreekpunt bent bij operationele uitdagingen.
- Begeleiden van collega’s binnen e-commerce Supply Chain Management in hun werkzaamheden, beantwoorden van vragen en helpen bij problemen.
- Deelnemen aan projecten binnen het domein van Supply Chain, waarbij projectmatig werken en samenwerken met andere afdelingen, zoals IT, Klantenservice, Commercie en Inkoop, een belangrijk onderdeel van de functie is.
De ideale E-commerce Supply Chain Coördinator (3PL)
is een enthousiaste, gedreven en resultaatgerichte professional met een uitstekend organisatorisch vermogen die meerdere ballen in de lucht kan houden en de juiste prioriteiten kan stellen. Door fact-based te werken kom je niet voor verrassingen te staan, ben jij in staat om tactische stappen te zetten en zelfstandig oplossingen te formuleren die bijdragen aan de tijdige en correcte leveringen aan consumenten. Je houdt van een uitdaging en hebt het vermogen om snel en proactief te reageren en schakelen op onvoorziene situaties. Het is van belang dat je onder druk kan werken en flexibel bent. Deze gezonde dosis doorzettingsvermogen in combinatie met jouw proactieve houding maakt dat jij probleemoplossend te werk kunt gaan en continu zoekt naar verdere verbetering van processen. Je toont eigenaarschap, stelt de vraag achter de vraag en bent daadkrachtig. Jij zet net dat stapje extra en weet je collega's daarin mee te nemen.
Belangrijkste opleiding, ervaring en skills:
- Een afgeronde WO of HBO-opleiding, het liefst in de richting van Supply Chain, Logistiek of een andere bedrijfskundige opleiding;
- Ervaring met het aansturen van logistieke dienstverleners, leveranciers of logistieke operaties in eigen beheer is een must;
- Relevante werkervaring binnen een veranderende organisatie (ervaring in de retailbranche is een pré);
- In staat zijn om onder tijdsdruk te werken en het overzicht te behouden ondanks verschillende logistieke en Supply Chain-activiteiten;
- Communicatie op alle niveaus gaat jou gemakkelijk af en je bouwt bruggen tussen verschillende afdelingen.
- Sterk analytisch vermogen in combinatie met daadkracht en het vermogen nieuwe oplossingen ook daadwerkelijk te implementeren
Spin in het logistieke web
Geen dag is hetzelfde in deze sterk groeiende omgeving! In deze functie ben jij de spin in het web en zorg jij er samen met jouw collega’s voor dat alle leveringen bij de klant aankomen. Hiervoor heb je regelmatig overleg met de dienstverleners, ook op hun locatie, die Intergamma hiervoor inhuurt en stem je ook af met de collega’s van commercie en de klantenservice.
Intergamma biedt jou:
Een verantwoordelijke baan binnen een dynamische en ambitieuze afdeling bij één van de grootste omni-channel retailers van Nederland die marktleider is in de doe-het-zelfbranche. Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk een geweldige functie bij een van de meest succesvolle retail en e-com formules in Nederland. Het plafond is niet snel bereikt en Intergamma faciliteert jou dan ook graag in je groei en ontwikkeling. Kortom: “Bouw” aan je carrière bij Intergamma. Pak jij de kans om impact te creëren op grote schaal?
Arbeidsvoorwaarden:
- Een baan (32-40 uur) in dienst van Intergamma;
- Uitstekend bruto-maandsalaris tussen €3.246,- en €4.931,-;
- 8% vakantiegeld;
- 32 vakantiedagen (o.b.v. FT);
- 15% personeelskorting;
- Pensioenregeling;
- Reiskostenvergoeding;
- Laptop + telefoon;
- Flexibiliteit (in overleg met collega's en leidinggevende).
Kijk jij er naar uit om samen met jouw collega’s te werken aan een verdere invulling van de omnichannel strategie van Intergamma? Reageren op deze vacature kan via de website van Objeqtive Recruitment.