Alles over de vacature Logistiek Manager bij SoLow
SoLow ‘maakt álles leuker’ – zowel feestjes als dagdagelijkse activiteiten. In de winkels van SoLow vind je ruim 20.000 unieke artikelen die continu vernieuwen en daarmee blijven verrassen. Van cadeaus, feestartikelen voor elk (thema)feest en hebbedingen tot handige gebruiksartikelen zoals benodigdheden voor keuken, wonen en klussen. Zo maakt SoLow winkelen voor iedereen leuk!
Momenteel heeft SoLow 51 winkels op A1-locaties in Nederland en België, de ambitie is om aankomende jaren verder uit te breiden naar 100 winkels in Europa. Om dit te realiseren werken er op het servicekantoor in Culemborg 50 ondernemende, hands-on en proactieve professionals die houden van de dynamiek van retail waarbij duurzaamheid hoog op de agenda staat.
Vanwege de sterke groei-ambitie en dynamiek van de organisatie heeft SoLow inmiddels een multi DC operatie. Het hoofd DC in Culemborg (4800 m2) draait op volle toeren om zo te voldoen aan de dynamische wensen en eisen van het logistieke netwerk om wekelijks de 51 winkels te beleveren. Het overflow magazijn (8000 m2) dient als opslag voor bulk en seizoengoederen. De uitdagingen zijn complex, vragen expertise en aanhoudende aandacht.
Om de sterke groei-ambitie te faciliteren én voor een verdere professionalisering is Objeqtive Recruitment exclusief op zoek naar een
Logistiek Manager
Als Logistiek Manager zorg je ervoor dat alle processen en procedures in het distributiecentrum op de hoofdlocatie in Culemborg op orde komen, zijn en blijven. Je bent een logistiek leider met oog en oor voor jouw team dat bestaat uit 4 teamleiders en circa 60 medewerkers. Je rapporteert aan de Supply Chain Directeur en werkt nauw samen met belangrijke stakeholders binnen de organisatie op verschillende afdelingen. Vanuit je rol ga je aan de slag met het managen en coachen van je team ten behoeve van het beheersen en verbeteren van de dienstverlening van het distributiecentrum. Volle focus ligt op het behalen van resultaten op het gebied van:
- Groei – Het faciliteren van de groei ambities van SoLow met een continu oog voor mens, kwaliteit, duurzaamheid en kosten;
- Warehousing – Het zorgdragen voor een efficiënt en effectief in-, op- en uitslagproces, toezien op en naleving van bedrijfsregels en wet- en regelgeving op het gebied van Arbo, milieu en veiligheid alsook het optimaliseren van processen en systemen (WMS);
- Kwaliteit – Het verbeteren van de uitleverkwaliteit aan de winkels, de kwaliteit van de medewerkers en interne processen;
- Efficiency – Het continu verbeteren van processen en methodes;
- People Management – Het coachen, motiveren en ontwikkelen van de medewerkers op de afdeling;
- Projecten – Implementatie van het nieuwe WMS, (her)inrichting van het DC voor een betere aansluiting op de winkelprocessen en het insourcen van externe leveranciers (crossdock).
Kortom; een brede verantwoordelijkheid in een organisatie in verandering. Volop ruimte voor het
ontplooien van eigen initiatieven in een groot speelveld.
Jij bent de ideale Logistiek Manager
Als je een coachende leiderschapsstijl hebt waarbij je staat voor je mensen en beschikt over uitstekende communicatie- en leiderschapsvaardigheden. Change Management en cultuurverandering is jouw natuurlijk talent. Je bent kartrekker en een verbinder op verschillende niveaus binnen de organisatie en voelt je thuis in een snel veranderende, dynamische, operationele omgeving waarmee je op een pragmatische manier verbinding maakt. Tegelijkertijd ben je iemand die visie heeft ten aanzien van het distributiecentrum en deze uit- en overdraagt. Je bent gedreven en besluitvaardig, hebt gevoel voor verhoudingen, denkt in kansen en bent overtuigend op basis van enthousiasme gecombineerd met data. Je werkt resultaatgericht met oog voor de mens.
Daarnaast beschik je over:
- Een afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in een logistieke richting;
- 8-10 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare rol, liefst in een retail-organisatie;
- uitstekende people management skills;
- sterke analytische vaardigheden.
SoLow biedt jou:
De kans en vrijheid om de komende jaren met een gezond bedrijf met een enorme groeiambitie mee te groeien in de breedste zin. Vanuit jouw dynamische rol heb je een brede verantwoordelijkheid waarin je volop ruimte krijgt om zaken naar eigen inzicht in te richten. Dit in een bedrijfscultuur die no-nonsense, informeel, eigenzinnig en open is.
Arbeidsvoorwaarden:
- Uitstekend bruto jaarsalaris (o.b.v. 40-urige werkweek);
- 8% vakantiegeld;
- 25 vakantiedagen;
- pensioenregeling;
- reiskostenvergoeding;
- laptop;
- telefoonvergoeding;
- personeelskorting.
Ben je nieuwsgierig geraakt bij het zien van deze rol? En wil je graag een bijdrage leveren aan de verdere professionalisering van deze succesvolle organisatie? Reageren op deze vacature kan via de website van Objeqtive Recruitment.
Over Objeqtive Recruitment
Objeqtive is gespecialiseerd in het bemiddelen van Specialisten, Managers en Directeuren in Supply Chain, Logistiek en Operations in heel Nederland (en soms daar buiten). Op interim en permanente (werving & selectie) basis.
Wij gaan verder. Planten toekomst. Klimaatpositief ondernemen is een structureel onderdeel van onze dienstverlening. Symbolisch planten we een boom bij plaatsing en compenseren we de CO2-uitstoot van jouw nieuwe werkplek / collega. Meer informatie? Geven we graag! Neem contact op met Tamara van Keulen-Jongerius via 06-10711998 of tamara@objeqtive.nl