Al sinds 1969 zijn de producten van HG te vinden in de schappen. Nu, ruim 50 jaar later, staat het merk als een huis. De slogan ‘HG, doet wat het beloofd’ is bekend bij een breed publiek en bijna iedereen heeft wel een product van HG in hun keukenkastje staan. HG is marktleider in de Benelux met vestigingen in onder andere België, Spanje, Italië en Engeland. Dagelijks vinden ongeveer 300 verschillende HG producten de weg naar miljoenen consumenten in meer dan 45 landen.
De toekomst Jarenlang realiseert HG International indrukwekkende groeicijfers welke ook de komende jaren tot de realistische ambitie behoren. Deze groei zal, naast het continu blijven focussen op het productportfolio, liggen bij het ontwikkelen van bestaande nieuwe markten in Europa en daarbuiten. Met deze groeiplannen ligt er voor Operations een behoorlijke uitdaging klaar. COO Dick Uitendaal: ‘Onze afdeling zal de groeiplannen faciliteren in een enorm salesdriven organisatie. Gelet op de flinke toename in volumes en diversiteit in producten en afzetmarkten zetten we ons iedere dag weer in om onze beloftes richting de klanten waar te maken. Met deze groei is de complexiteit in de vraagvoorspelling toegenomen, wat de basis moet zijn voor Operations om hiermee op een efficiënte en betrouwbare manier de juiste producten te produceren en distribueren én onze strategische plannen vorm te geven. Daarom zijn wij op zoek naar een Demand Manager die ons kan helpen om de komende jaren Sales & Operations Planning binnen HG op de kaart te zetten. Met als doel een flinke stap te maken in onze performance.’
De organisatie De locatie in Nederland is gevestigd in Almere en dient zowel als hoofdkantoor als productielocatie. In Nederland werken er ongeveer 200 personen en er wordt nauw samengewerkt met de saleskantoren in o.a. België, UK, Italië en Spanje. In alle overige landen werkt HG samen met lokale importeurs. Naast de eigen productie en opslagfaciliteit werkt HG nauw samen met 3rd Party Manufacturers en Logistic Service Providers.
|